بیلد 10576 ویندوز 10 منتشر شد

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

بیلد 10576 ویندوز 10 منتشر شد

مایکروسافت بیلد 10576 ویندوز 10 را بالاخره منتشر کرد. این نسخه برای گوشی های همراه و کامپیوتر های خانگی منتشر شده است.

در ادامه مطلب درباره بیلد 10576 ویندوز 10 بیشتر توضیح خواهیم داد.

با استفاده از قابلیت جدید Media Casting در مرورگر Microsoft Edge ، کاربران Windows Insiders هم اکنون میتوانند ویدیوها، تصاویر و محتویات صوتی را بر روی دستگاه های سازگار و متصل به شبکه ذخیره سازی کنند. مایکروسافت همچنین برنامه های جدیدی را برای کنترل و دنبال کردن محتویات ذخیره شده توسط این قابلیت، در اختیار کاربران قرار می دهد.

دیگر قابلیت جدید این نسخه از ویندوز 10 بازهم مربوط به مرورگر Edge است. این بار قابلیت Ask Cortana در فایل های PDF موجود در این مرورگر هم در دسترس قرار گرفته است. از طرفی کاربران هم اکنون میتوانند در هنگام خواندن فایل های PDF در مرورگر Edge قسمت های مختلف متن را نشانه گذاری کنند. با استفاده از قابلیت Ask Cortana امکان جستجو و یافتن اطلاعات بیشتر در این گونه از فایل ها فراهم هست. برنامه Xbox نیز در ویندوز 10 هم اکنون از قابلیت ضبط صوتی جدیدی بهره میبرد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که این نسخه جدید شامل چند تغییر نیز شده است. برنامه Xbox در ویندوز 10 هم اکنون این اجازه را دارد که در اجرای بازی ها از چند گیگابایت حافظه موجود در کامپیوتر استفاده کند. علاوه بر این مایکروسافت نسخه اولیه از قابلیت Nested Virtualization را به این نسخه اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران این امکان را میدهد تا چند نسخه مجازی از ویندوز 10 را به صورت همزمان به اجرا در بیاورند.

اگر شما هم یکی از کاربران Windows Insider هستید میتوانید از این ویژگی های جدید در بیلد 10576 از ویندوز 10 بهره مند شوید.

جستجو

مهمترین مطالب

آموزش تست و گزارش گیری از سلامت مصرف پاور کامپیوتر

حیاطی ترین قسمت در کامپیوترها و لپ تاپ ها قسمت منبع تغذیه آنها است. همیشه باید میزان مصرف درست قطعات داخلی سیستم را مورد بررسی قرار داد تا اختلالی اگر رخ میدهد برطرف شود تا عمر پاور و نیز قطعات بالاتر رود. این امر در لپ تاپ ها بیشتر اهعمیت دارد زیرا منبع تغذیه آنها باتری میباشد که با بهینه سازی مصرف عمر مصرف آن نیز افزایش میابد.

در ادامه مطلب روش تست و گزارش گیری از مصرف درست سیستم از منبع تغذیه را آموزش میدهیم.

پارتیشن System Reserved چیست و چه کاری انجام میدهد

حتما به هنگام نصب ویندوز با پارتیشنی با نام System Reserved برخورد کرده اید. بسیاری از کاربران ممکن است نداند که این پارتیشن که حجم کمی هم دارد چیست و چه کاری انجام میدهد.

در ادامه مطلب با کاربرد پارتیشن System Reserved آشنا خواهید شد.

آموزش تغییر کلیدهای میانبر در مک

کلیدهای میانبر اصلی ترین روش در افزایش سرعت کار با کامپیوتر هستند. اما شاید با کلید های میانبر پیش فرض مک راحت نباشید و بخواهید آنها را تغییر دهید.

 

در این مطلب آموزش تغییر کلیدهای میانبر در مک را برای شما آماده کرده ایم.

 

1ـ از بالا سمت چپ صفحه روی لوگوی اپل کلیک کرده و از منوی به‌ نمایش درآمده روی System Preferences کلیک کنید.
 
2ـ در ردیف دوم صفحه‌ تنظیمات سیستم، روی Keyboard کلیک کنید. (برای یافتن این گزینه میتوانید عبارت Keyboard را در کادر جستجو نیز وارد کنید)
 
3ـ در پنجره‌ تنظیمات صفحه‌ کلید به تب Shortcuts بروید و از فهرست سمت چپ، هر یک از گروه‌های میانبری را که قصد ویرایش آنها را دارید، انتخاب کنید.
 
4ـ برای تغییر هر یک از میانبرهای موجود روی آنها از ستون سمت راست کلیک کرده و کلید Return صفحه‌ کلید را فشار دهید. در ادامه کلیدهای میانبری را که قصد دارید به گزینه انتخابی اختصاص داده شوند، فشار دهید تا به‌ طور خودکار ثبت شده و میانبر تغییر کند.
 
5 ـ علاوه بر ویرایش کلیدهای میانبر موجود، میتوانید میانبرهای جدیدی نیز برای اجرای برنامه‌های مورد علاقه‌ خود ایجاد کنید. کافی است گروه App Shortcuts را انتخاب کرده، سپس روی گزینه‌ «+» از پایین صفحه کلیک کنید. برنامه مورد نظر را از فهرست انتخاب کرده، یک نام به آن اختصاص دهید و پس از مشخص کردن کلید میانبر مورد نظر، روی Add کلیک کنید.
 
توجه: چنانچه با ویرایش میانبرها یا ایجاد میانبرهای جدید، گزینه‌های تکراری به‌ وجود آمد یا مشکلی ایجاد شد، میتوانید با استفاده از Restore Defaults میانبرها را به حالت اولیه خود بازگردانید.

خارج کردن برنامه ها از حالت Doze در اندروید 6

یکی از قابلیت های جدید در اندروید 6 بهینه شدن مصرف باتری با استفاده از فعال کردن Doze میباشد. با استفاده از این قابلیت بسیاری از برنامه های غیر ضروری و اعلان های آنها غیر فعال میشوند.

در دامه مطلب روش خارج کردن برنامه ها و شخصی سازی حالت Doze را آموزش خواهیم داد.

آموزش دسترسی به Advanced Boot Options در ویندوز 8.1

منوی Boot Option در ویندوز های 7 و قبل از آن با زدن دکمه F8 مشاهده میشد. اما در ویندوز 8 و 8.1 این صفحه در دسترس نیست.

شما به کمک این صفحه میتوانید به به منو های بسیار مهمی مانند Safe Mode دسترسی پیدا کنید.

در این مطلب آموزش دسترسی به Advanced Boot Options در ویندوز 8.1 را برای شما آماده کرده ایم.

مطالب مرتبط