مایکروسافت در آفیس 2016 سعی کرده کار گروهی را به محیط نرم افزار ها بیاورد. برای اینکه بتوانید یک کار گروهی روی فایل انجام دهید ابتدا باید آن را به اشتراک بگذارید.
در این مطلب آموزش اشتراک گذاری یک فایل در آفیس 2016 را برای شما آماده کرده ایم.
ابتدا در محیط اپلیکیشن آفیس مورد نظر خود (نظیر Word یا Excel) به ایجاد فایل یا باز نمودن فایلی که قصد بهاشتراکگذاری آن را دارید اقدام کنید.
سپس در گوشه بالای سمت راست پنجره، بر روی دکمه Share کلیک کنید. (دقت کنید پیش از این کار بایستی با حساب کاربری مایکروسافت خود در محیط برنامه ورود کرده باشید)
اکنون بر روی دکمه Save to Cloud کلیک کنید. با این کار به محیط Save as برنامه راهی خواهید شد. در این صفحه ابتدا محیط OneDrive و سپس محل ذخیره فایل و نام آن را انتخاب کنید.
در محیط Share میتوانید در قسمت Invite People اقدام به دعوت افراد جهت بهاشتراکگذاری فایل با آنها کنید. این کار از طریق وارد نمودن آدرس ایمیل یا استفاده از لیست تماس امکانپذیر است. شما همچنین میتوانید مجوزهای دسترسی جهت مشاهده یا ویرایش فایل را نیز تغییر دهید.
در نهایت پیام یا یادداشتی که میخواهید دیگر افراد به هنگام دسترسی به فایل مشاهده کنند را در صورت تمایل وارد نموده و روی Share کلیک کنید.
همچنین در صورتی که مایل نیستید از این مکانیسم بهاشتراکگذاری استفاده کنید کافی است روی Get a Sharing Link کلیک کنید تا لینکی جهت مشاهده و اصلاح فایل دریافت کنید. در نهایت میتوانید این لینک را از طریق ایمیل یا پیام متنی برای دیگر افراد ارسال کنید.