آموزش فهرست نویسی در ورد 2010

3.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.50 (3 Votes)

آموزش فهرست نویسی در ورد 2010

اگر از برنامه ورد برای تایپ مقاله یا پایان نامه خود استفاده میکنید حتما برای تایپ فهرست متن خود به دنبال راه های ساده تری میگردید تا بتوانید فهرست مطالب خود را در ورد تایپ کنید.

در ادامه مطلب نحوه اضافه کردن خودکار فهرست مطالب در ورد 2010  را آموزش خواهیم داد.

ابتدا متن خود را باز کرده و عنوان های اصلی (تیتر ها) را انتخاب کنید .
سپس از منوی References زبانه Tabele Of Contensرا باز کرده و روی Add Text کلیک کنید تا منوی آن باز شود و اکنون سه گزینه سطح قابل مشاهده است که از Level 1 برای تیترهای اصلی استفاده می کنیم و روی آن کلیک می کنیم. به همین صورت تیترهای اصلی را کلیک می کنیم.

از level2 نیز برای زیر مجموعه های تیرهای فرعی استفاده کرده و روی آنها کلیک کرده و Level2 را انتخاب می کنیم. و از Level3 برای زیر مجموعه های تیترهای فرعی استفاده می کنیم.

در صفحه ای می خواهیم فهرست مطالب درج شود کلیک کرده و سپس از همان زبانه روی گزینه Table Of Contens کلیک کرده و از سه نوع مدل فهرست یکی را انتخاب کرده (البته بهترین نوع برای متون فارسی مدل 1 می باشد) و روی آن کلیک می کنیم.

حالا می بینیم که فهرست مطالب ما بصورت خودکار در همان قسمت با شماره صفحات مربوطه درج میشود و در نهایت متن ممکن است از چپ به راست باشد که با راست چین کردن مشکل حل می شود .

حال که فهرست بوجود آمده است فقط در صورتی که در متن تغییری ایجاد کردید و شماره صفحات تغییر کردند باید فهرست را آپدیت کنید. به همین منظور فهرست مطالب خود را هایلایت کنید و سپس راست کلیک کرده و گزینه Updete Table را کلیک کنید.
و گزینه اولی یعنی  Update Page Number Only را بزنید تا شماره های فهرست نیز تغییر کنند.

اگر تیتری و عنوانی را به متن خود اضافه کرده اید همانند قبل روی آن کلیک کرده و Level مربوط را انتخاب نمایید. و سپس فهرست مطالب خود را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کره و گزینه دوم یعنی Update Entire Tabele را کلیک کنید می بینید که عنوان جدید اضافه می شود.

جستجو

مهمترین مطالب

ترفند های استفاده از گوشی اندوریدی

کاربرانی که از گوشی های اندرویدی استفاده میکنند همیشه به دنبال ترفندها و نکاتی در مورد گوشی خود میگردند تا بتوانند استفاده بهتری از دستگاه اندوریدی خود داشته باشند.

در ادامه مطلب چند نکته در مورد دستگاه های اندوریدی را آموزش خواهیم داد.

غیرفعال کردن سایه کنار پنجره های ویندوز 10

یکی از قابلیت های ظاهری ویندوز 10 تغییراتی گرافیکی آن است. یکی از این تغییرات گرافیکی سایه در زیر پنجره های باز شده میباشد که ممکن است بعضی از کاربران بخواهند این سایه را از بین ببرند.

در ادامه مطلب روش غیرفعال کردن سایه زیر پنجره های در ویندوز 10 را آموزش خواهیم داد.

 

آموزش افزایش کاشی های ویندوز 8.1

کاربران ویندوز 8.1 از صفحه کاشی های این ویندوز بسیار استفاده میکنند و از نوع نمایش کاشی ها و تعداد آنها راضی نیستند و میخواهند تعداد کاشی های بیشتری اضافه شوند.

در ادامه مطلب روش افزایش تعداد کاشی های نمایش دهنده در صفحه ویندوز 8.1 را آموزش خواهیم داد.

آموزش انتقال Caret Stick از سمت چپ به راست در کیبورد ویندوز 10

در کیبورد ویندوز 10 نقطه قرمز یا آبی رنگ کوچکی وجود دارد که بسیار پر کاربرد است. یکی از کاربردهای این نقطه کوچک نشانه گذاری در نوشته ها است.

اما این نقطه در سمت چپ قرار دارد و بسیاری از افراد راست دست با این مسئله مشکل دارند.

در این مطلب آموزش انتقال Caret Stick از سمت چپ به راست در کیبورد ویندوز 10 را برای شما آماده کرده ایم.

آموزش ساخت میانبر برای Hibernate

یکی از امکانات ویندوز قابلیت هایبرنیت کردن آن است. با این روش میتوانید کامپیوتر خود را در هر مرحله از کار هستید خاموش کرده و بعد از روشن کردن سیستم کار خود را از همان مرحله ادامه دهید و هیچ یک از اطلاعات شما حذف نخواهد شد.

در ادامه مطلب روش ساخت یک میانبر برای Hibernate کردن سیستم را آموزش خواهیم داد.

مطالب مرتبط