یاهو یکی از موتور های جستجو محبوب و معروف در بین کاربران میباشد. اخیرا این شرکت راه کاری را در پیش گرفته است تا بتواند نتیجه بهتری را در جستجوی های خود برای کاربران ارائه کند.
در ادامه مطلب درباره روش جدید جستجوی یاهو بیشتر توضیح خواهیم داد.
یاهو قرارداد جدیدی با گوگل در بحث نمایش آگهیها و نتایج جستجوی را در کنار گزارش مالی سه ماه سوم سال مالی خود منتشر کرد.
بر اساس این قرارداد که عمر آن حدود سه سال اعلام شده، یاهو برای ارائه خدماتی باکیفیت تر در موتور جستجوی خود از الگوریتم های نمونه گوگلی استفاده خواهد کرد. البته جستجوی تصاویر و تبلیغات بر روی بستر دسکتاپ و موبایل از دیگر بندهای قرارداد گوگل و یاهو به شمار میاید.
این نکته را باید یاداور شویم که یاهو تمامی جستجوهای صورت گرفته را به موتور گوگل انتقال نخواهد داد بلکه با سنجش عوامل مختلفی درگاه خروجی را برمیگزیند. بدون شک این توافق انعطاف موتور جستجوی یاهو را برای انتخاب بین تأمین کنندگان نتایج جستجو و تبلیغات از بین ارائه دهندگان مطرح این سرویس همچون مایکروسافت و گوگل را بالا خواهد برد.
یاهو در تلاش است تا درآمد بیشتری از طریق موتور جستجوگر خود کسب کند، اما متأسفانه فناوری و دانش کافی را برای مدیریت بهتر نتایج حاصله نداشته از این رو تبلیغ کنندگان کمتری سراغ آن میروند؛ حال این شرکت درصدد افزایش سهم 12.7 درصد خود از بازار جستجوهای صورت گرفته دسکتاپی در ایالات متحده و در پس آن افزایش درآمد با جذب بیشتر تبلیغات با کمک گرفتن از مایکروسافت و گوگل است.
یاهو در سال 2010 نیز قراردادی 10 ساله با مایکروسافت را در استفاده از فناوری موتور جستجوگر بینگ به امضا رساند که البته ماه گذشته بندی مبنی بر امکان پایان همکاری یک طرفه ظرف بازه زمانی 4 ماهه به آن افزوده شد.